• Sentinel-2 sateliteek hartutako irudien bidezko begirada zientifikoa
  • Ingurumenaren kontzientziaziorako eta planetaren babeserako gonbidapena.

Bilbao, 2023ko uztailak 6. Itsasmuseumek Kostaldeak espaziotik erakusketa ireki du. Gure planetako kostaldeen irudiak biltzen dituen erakusketa honetan satelite bidez hartutako argazkiak erakusten dira.  Inguratzen gaituzten ozeano eta itsasoez gozatzera gonbidatzen gaitu, argiz eta kolorez betetako argazki zientifikoen bidez. Obren artean, Cadizeko badia, Mar Menor edo Ebroko delta ikus daitezke, baita beste gune exotikoago batzuk ere, hala nola Persiar golkoa, Filipinak eta Bahamak.

Ingurune natural horietara espaziotik hurbiltzeak, satelitearen ikuspegitik eta ikuspegi zabalago batetik, planetako eremu horien egungo egoerari eta haien urrakortasunari heltzea eta ulertzea ahalbidetzen du, hala nola kutsadura, itsas mailaren igoera edo espezie inbaditzaileen presentzia. Erakusketaren helburua da, halaber, ingurumenari buruzko kontzientzia piztea eta hura babestea eta zaintzea.

UNESCOk aldarrikatutako Ozeanoen Hamarkadan kokatzen da erakusketa, eta publiko orokorrari Sentinel-2 satelite bikiek hartutako irudien bidez itsasoko ikerketa hurbildu nahi dio.

Proiektuak argazkiak eta audiogida bat ditu eta, Isabel Caballero CSICeko Andaluziako Itsas Zientzien Institutuko ikertzaileak eta CSICeko Kultura Zientifikoko Lehendakariordetzaren albokoak eginiko audiogida bat. Gainera, 18 panel ditu (100 x 74,3 cm), Lurreko hainbat kostalde erakusten dituztenak, Sen2Coast ikerketa-proiektuan egindako lanaren emaitza.

Panel bakoitzeko azalpen-kartelek deskribatzen dute nola diren gai sentsore espazial horiek urmaelei, estuarioei, albuferei, hondartzei, manglareei, deltei edo koralezko arrezifeei buruzko ezinbesteko informazioa emateko.

Ikuspegi aparta honek hain aldakorrak diren eskualde horietan gertatzen diren prozesu ozeanografikoak eta biologikoak aztertzeko eta ulertzeko informazio oso garrantzitsua ematen dute. Tresna horiei esker, urakanek, tifoiek edo ekaitz tropikalek itsasertzean duten eragina ere azter dezakegu, hondamendi naturalen eta klima-aldaketaren ondorioak kuantifikatzeko.

Kostaldeak espaziotik erakusketa zabalik egongo da Carol Iglesias Espazioan 2023ko irailaren 10era arte eta sarrera librea izango da.

Informazio gehiago komunika@itsasmuseum.eus helbidean.